Alla inlägg under april 2009

Av Margaretha - 15 april 2009 08:06

Vårat bredband är fortfarande igång så jag passar på att skriva några rader idag också. Igår gick det jätte bra i Sävsjö. Gubben fick upp gipsskivorna på väggen så nu ska vi bara skaffa målarfärg och måla. Vi har inte bestämt vad vi ska ha för färg ännu, men det blir förmodligen blått. Jag höll på i trädgården för att hålla koll på Embla den lilla valpen. Ja hon heter inte Bea längre de som ska ha henne har bytt till Embla. Vi kallar henne för det nu och hon börjar lite smått llyssna på det namnet. De är väldigt lättlärda denna rasen. Hon är jätte söt och gullig, väldigt busig är hon också. Hon vill jätte gärna sitta i knät och kela, man får en och annan blöt pusss av henne. Grannens dotter och hyresvärdens dotter var inne och lekte med henne i hagen vi hade henne i när hon var ute och det gillade hon jätte mycket. Hon träffade en stor rottis och då skällde hon och var lite rädd. Precis där vi bor går stambanan och det susar förbi ett och annat X-2000 men inte blev hon rädd inte. Hon blev bara lite nyfiken på vad det var som lät. Det kommer att bli jätte svårt att skiljas från henne nu när vi har haft henne så länge men det måste gå. Jag vet att hennes nya ägare kommer att hålla kontakten med oss så vi får veta hur det går för henne. Nog om Embla.

Idag ska jag fortsätta packa färdigt här hemma för till helgen går flyltlasset till Sävsjö. Våran hyresvärd har  lånat ett släp på sitt jobb så vi har bara till att packa det fullt och köra. Fullt ös medvetslös. Hoppas bara vi får någon som kan hjälpa oss att bära. Gubben har ringt sin morbror men han visste inte om han kunde, han hade mycket att göra med sina hästar påstod han. Men tyvärr är han en lat djä.... Han lovade höra av sig på torsdag och ge besked. Det är på lördagen som vi behöver hjälp för våran kompis har stallet då och kan inte hjälpa till men söndagen kan han ställa upp. Så får vi ingen som kan hjälpa oss med de tunga prylarna på lördagen så får vi väl spara det till söndag. Gubben har en son som kanske kan hjälpa till men han är inte mycket för att arbeta. Vill helst sova. Tror att pengar kommer flygande utan att man behöver göra någonting. Men det blir väl så när man får bidrag när man går på gynmnasium. Han bor på internat och då har han bidrag för det så han har nästan 5000:-/månad utan att behöva göra ett enda dugg mer än studera. Ja sånt är livet för en del. Visserligen gör jag ingeting för jag är sjukpensionär men jag har ju arbetat tidigare annars hade jag inte fått några sjukpengar, hade mycket hellre velat jobba och kunnat unna mej lite men nu kan jag inte unna mej något extra, inte ännu i alla fall förhoppningsvis ska det väl bli bättre när vi kommer iordning i Sävsjö. Nej nu vet jag inte vad jag ska skriva mer denna gången. Vet ej när jag återkommer på min blogg det visar väl sig. Jag önskar er alla bloggare en härlig onsdag. Hoppas att ni har vackert väder och mår bra. Ha det kramar från Maggan.

Av Margaretha - 14 april 2009 09:04

Hej alla bloggare. Skriver en sista gång från Gransbo för imorgon har vi inget internet kvar här ute. Vi har begärt flyttning av telefon och bredband från och med den 15/4 och vi vet inte när vi får in det på den nya adressen. Men jag lovar att komma tillbaka när vi har fått allt iordning igen. Det är full rulle med flytten. Idag ska vi åka till vårt nya boende och sätta gipsplattor i sängkammaren. Det hade blivit en vattenskada i rummet så vi blev tvugna att riva ner en vägg. Men hyresvärden skaffar gipsskivor som vi ska sätta upp idag. Sedan ska vi måla om i rummet. Så det kommer att bli bra där också. Det är lite mer reparationer som ska göras men det gör vi när vi flyttat dit. Huset är inte stort men det räcker till oss och våra hundar. Jag kommer också att kunna ha mina barnbarn hos mej så det kommmer att bli toppenbra allting när vi väl blir färdiga. På fredag ska vi jobba med speedway så då får vi ta en paus i flytten. Lördagen och söndagen blir flyttdagar, sedan är det bara städning kvar och det är ju inte det roligaste men det måste ju göras. Det är ju lite mer att städa här än vad det kommer att bli på det nya stället. Igår var vi och fixade lite med trädgården, fyllde vatten i dammen vi fick av min dotter och hennes sambo, pumpen fungerade så det blir jätte fint i våran lilla trädgård, det kommer att bli ännu bättre när vi får lite växter runt och guldfiskar i dammen. Lampor har vi också satt ut runt dammen och i trädgården så det lyser grannt på kvällarna när solen har lyst. Det kostar ju inget extra när solen laddar upp batterierna. Vi har också sågat ner gammla träd och buskar så nu börjar det se bra ut utanför huset. Men det ska bli bättre framöver när vi har grävt lite land och planterat lite blommor, det är inte jag som håller på med detta utan det är gubben som är trädgårdsmästaren i familjen. Jag gillar inte att jobba med sådant men jag tycker om att titta på det när det är färdigt. Vi ska ha lite jordgubbar också någonstans. Våran hyresvärd ska hyra en jordfräs och fräsa upp ett land där vi kan sätta potatis och jordgubbar och andra grönsaker. Det ska bli jätte roligt när allt blir klart. Det kanske inte blir så mycket i år men lite blir det nog i alla fall om jag känner min gubbe rätt. Ja nu ska jag gå ner och göra lite frukost och sedan bär det av till Sävsjö. Hinner inte skriva mer nu men kanske kommer jag igen ikväll och talar om hur dagen har varit. Det är inte riktigt så varmt ute idag så det kanske blir mer gjort inomhus. Jag önskar er alla som är inne på min blogg en härlig tisdag och på återhörande. Kramar från smulansmatte Maggan.

Av Margaretha - 10 april 2009 09:31

Hej alla bloggarvänner. Idag tar jag lite tid att sätta mej ner och blogga lite.

Håller för fullt på med flytten men idag tar vi en liten paus. Vi är bjudna på middag till min dotter och hennes familj så då blir det ingen tid över att packa och köra flyttgrejer. Den största flytten går nästa helg och sedan dröjer det nog ett tag innan vi får internettet inkopplat så det kommer nog att ta några veckor innan jag kan gå in på min blogg men jag kommer tillbaka oroa er inte. Jag vet inte om det är så många som är inne på min blogg men jag förstår er för jag skriver ju inget intressant i min blogg. Kanske det blir mer intressant när vi har flyttat färdigt. Jag hoppas i alla fall på att det ska bli mer att skriva om då. Jag har ju lite att skriva om mitt livs historia kanske kan intressera. Jag håller för tillfället på att koka ägg till en sillmacka till morgonkaffet. Sedan ska jag duscha och göra mej iordning för att åka till min dotter och mina underbara barnbarn. Det ska bli så skönt att komma närmare dem. Nästa fredag ska vi arbeta på speedwaybanan det är första tävlingen för i år. Detta börjar klockan 12.00-21.00 så det blir en lång dag på banan. Men det ska bli roligt att börja igen. Vi kommer att få gå en kurs för startare, det ska också bli intressant. Det har blivit nya regler så det inte blir några missförstånd mellan domare, förare och starter. Spännande värre. Ja nu är äggen f'ärdiga så jag vill till sist önska er alla bloggare en riktigt GLAD PÅSK Maggan smulansmatte. http://www.smulansmatte.bloggagratis.se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards