Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Mår lite bättre men det är trist

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. De sista 50 åren har han sjungt i Vetlandamanskör. De var med och sjöng på begravningen och det var väldigt vackert. På fredagen åkte jag och min make, dotter, dotterson och son ner till Hjortsberga kyrka för jordfästning. Nu har min kära mor och far kommit tillbaka till varandra. Jag hoppas och tror att de har fått mötas igen. Där de ligger begravda gifte de sig för 69 år sedan, men de fick inte vara tillsammans i livet i mer än ca 65 år men det är inte dåligt. Hur många äktenskap håller så länge idag. Jag tror inte att det är många i alla fall. Det är för mycket oro i vår värld för att man ska kunna leva lycklig i alla år. Jag lyckades inte leva lycklig med min första make men vi var gifta i 19 år. Min andre make var jag gift med i 7 och ett halvt år. Min nuvarande make och jag har varit gifta i 8 år den 29/9 och vi är fortfarande lyckliga tillsammans. Men det är jobbigt ibland när inte ekonomin räcker till vad den ska. Hoppaas bara att det kommer att ändra sig någon gång för man vill ju inte vända på slantarna hela tiden.

Som sagt var så har jag inga föräldrar kvar i livet och det är jätte jobbigt. Jag saknar dem så fruktansvärt mycket. Tårarna kommer och går men livet måste går vidare ändå. Men jag misstänker att det kommer att ta tid att komma över förlusten av sina kära föräldrar. Nu orkar jag inte skriva mer ikväll men jag ska försöka återkomma igen när jag känner mej lite piggare.


Jag har mycket att göra en tid framöver. Det blir ju bouppteckning efter mina föräldrar och det kommer nog inte att bli så lätt. Min bror och jag är väl inte de bästa vänner. Han har aldrig accepterat mej som sin syster. Men i mina föräldrars testamente står det att vi två ska dela lika. Ja man får väl se hur det går med det. Jag har i alla fall lovat städa lägenheten när vi är färdiga och det måste vara klart till den sista september. Ja ni som läser min blogg förstår nog om jag inte är inne och skriver på ett tag. Hur som helst så kommer jag att höra av mej så fort jag får tid till det..Ha det jätte bra mina vänner på bloggen. Jag finns även på facebook om det är någon som är intresserad. Ha det så bra tills vi hörs igen kramar från smulansmatte.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

8 september 2009 12:27

Läste en bok en gång om att känna sig som världens lyckligaste oavsett hur det ser ut i världen. När jag mår som bäst KÄNNER jag det det verkligen så också!! Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

1 november 2009 10:07

Längesen jag "såg" dig här nu. Jag mår jättebra just nu och "saker och ting är på gång". Jag är ju superpositiv faktiskt och TROR att snart blir det KANON. Min blogg får inte innehålla något negativt alls, varken i inlägg eller kommenarer. För "gnäll och sånt" blir det i så fall en ANNAN blogg!! Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

1 november 2009 10:10

Mina föräldrar har precis firas diamantbröllop/järnbröllop. alltså 60 år.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Av Margaretha - 24 juli 2009 10:58

Hej alla bloggvänner. Jag har inte glömt att skriva om ni tror det men jag har haft fullt upp hela veckan. Våran speedwayklubb har haft läger för ungdomar som kör speedway. Jag och gubben har varit inne och hjälpt till med starter. Jag har instruerat...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards