Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Fredag igen

Av Margaretha - 3 juli 2009 17:49

Ja då var det fredag igen veckorna går så himla fort, man blir bara äldre och äldre för var dag som går. Igår var jag nere hos min dotter med familj vid badet här i Sävsjö. Det var nog 25grader i vattnet. Jag badade inte för jag hade inte med mig några badkläder. Men mina barnbarn badade så det stod det härliga till. H var inte rädd för att bada hon ville inte hålla handen för hon var stor. Hon till och med var under med hela huvudet och kom upp och bara skrattade. L var inte riktigt lika tuff han var mer försiktig. Jag hade lånat hyresvärdens bil och blev tvungen att åka hem ganska snart efter att ha ätit upp glassen som min svärson varit och köpt. Men vi bestämde att vi skulle åka och bada idag också. Klockan 11 kom de och hämtade mej. Vi åkte ner till badet H och L och svärsonen gick i vattnet ganska så omgående. Jag och min dotter tog oss en kopp kaffe och satte på lilltjejen sin baddräkt. Hon tog min hand och så traskade vi ner till vattnet. Hon gick ut en liten bit men sen ville hon gå upp till mamma igen. Efter en liten stund började det att åska och regna så det var bara till att plocka ihop grejerna och åka hem. Det har sedan regnat och åskat till och ifrån hela dagen. Vi fick besök av en tjej ifrån Värmland som kom för att titta på en av våra valpar. Hon hade kört ca 30 mil för att titta på henne. Hon bestämde sig för att köpa henne så vi fick handpenningen och nu är alla 3 valparna tingade. Det gick fort att bli av med dem denna gången också. Men vi ska ha dem kvar till den 26 juli då de är leveransklara. Det går så fort när de väl är födda. De har börjat äta vanlig mat alltså valpfoder, de får även lite majsvälling ibland. Det är ganska varmt för dem så de kan inte vara ute så länge om dagarna. Framåt kvällen blir de livliga och busar runt i sin hage. Mamma Kelly vill helst inte vara inne hos dem så hon får gå bort en stund ibland, då vill de gärna följa med henne ut men de får snällt stanna kvar i sin hage så att mamma får vara ifred en stund. Just nu busar de runt och leker med varandra. Mamma gnäller och vill ut igen så det är väl bäst att ta ut henne. Gubben sitter ute och tar sig en öl så jag ska ta och gå ut med henne till honom. Nu är hon ute och leker med gubben en stund. Det som är mest jobbigt när det har regnat är att knotten kommer fram och då är ju risken stor att man blir biten. Man kan inte sitta ute så länge när det surrar av knott. Vi har precis avslutat en måltid pizza med sallad. Jag åt en båtpizza och gubben åt en kebabpizza. Till den drack vi en varsin starköl. Det är ganska gott med en öl men den ska vara kall och det var inte denna. Vi hade inte haft den så länge i kylen för vi har nyss kommit hem ifrån affären. Jag köpte mej en cider som jag snart ska dricka, har också en vinare som jag nog tar ett glas eller två ur ikväll. Om jag vill kan jag ta mej en beylis också framåt kvällen. Får se om jag orkar för jag känner mej lite trött i värmen. Dagarna går så fort och man hinner ingenting eller rättare sagt man har inte lust med någonting i värmen. Nu har de ju sagt på väderrapporterna att det ska bli lite ostadigare framöver och det stämmer nog för semestrarna börjar ju på måndag. Sedan är det ju fruntimmersveckan också och då brukar det ju regna. Det blir väl som vanligt en regnig sommar. Men det finns ju inget dåligt väder det är ju bara så att man har dåliga kläder. Vi kan ju inte åka på någon semester för vi har inte fått bilen lagad ännu. Kanske vi köper en bättre begagnad bil framöver för vi måste ju ha bil så att man kan åka på speedway och hälsa på mina barnbarn. Jag kan ju inte be min svärson att hämta oss varje gång. Inte kan vi låna hyresvärdens bil heller för han måste ju ha den för att åka till stallet och se till sin häst och några andra hästar. Ja man är beroende av bil när man ska göra någonting nu för tiden. Skulle gärna vilja ha en cykel för då skulle jag kunna cykla och handla i alla fall. Ja det är mycket som man skulle vilja ha men som man inte kan få när man inte har råd. Tänk om man kunde vinna lite pengar. Hur man nu ska kunna göra det när man inte spelar är ju frågan. Har tänkt spela på lotto men det blir ju aldrig av. Nej nu ska jag ta och öppna min cider och ta och koppla av en stund framför tv apparaten. Ni får ha en bra helg alla bloggare som är inne på min blogg. Återkommer kanske senare ha det så bra kramar från Maggan.

 
 
Bea

Bea

3 juli 2009 22:52

Ja, det är till att ha det gott...pizza och allt. Fin fint. Själv fick man dras med kokt färskpotatis, Dallassallad och grillad fläskytterfileé....
Fuskit...;)

http://beatricer.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

3 juli 2009 23:51

Hej. Du har en Nalle att hämta hos mig...kika in vet ja på min blogg. Kram

http://beatricer.bloggagratis.se

 
annsan_s

annsan_s

4 juli 2009 12:04

Gå med här den är bra!

Vill du ha mer besökare till bloggen? Bli medlem här.Tjänsten är helt gratis.
Som ny medlem får ni 1000 besökare, 2000 bannervisningar och 2000 textvisningar

http://www.bloggplus.se?r=58155

http://annlouises.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. D...

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards