Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Michael Jackson

Av Margaretha - 26 juni 2009 13:33

I natt nåddes jag av det tråkiga meddelandet att Michael Jackson hade gått ur tiden. Det kändes inte bra, han var en duktig artist och dansare. Han skulle ju ha gjort en sista världsturne  men tyvärr blev det inte så. Alla hans fans hade nog sett fram mot detta men istället nåddes de av detta tråkiga bud. Det är konstigt att ett liv bara slutar så där utan vidare, att de inte kunde återuppliva honom. Men livet är bra underligt ibland. Jag tänker idag på hans 3 barn som misst sin pappa och på hans övriga familj som har misst sin bror. Det är alltid svårare att missta någon så hastigt utan förvarning. Han hade ju inte varit sjuk innan vad vi vet så det måste ju vara ännu värre då. Jag blev så frustrerad idag på morgonen när nyhetsmorgon i tv 4 ringde upp Alexander Baardh och frågade honom vad han hade haft för influenser av Michael  Han hade inte något posetivt att säga om Michael, enligt honom så var det bara amerikanarna som avgudade honom. Hans skiva Triller var inte den bäst sålda utan det fanns andra artister som hade sålt mer skivor än just hans Triller. Jag tror att Alexander är avundsjuk bara. Nu har jag aldrig gillat Alexander Baardh men man behöver ju inte kasta skit på en avliden människa. Han menade på att Michael inte hade skrivit sina egna låtar och sin egen musik så enligt honom var han bara en i mängden.  Vilket fall som helst så är det tråkigt att Michael har gått ur tiden. Idag ska jag sitta barnvakt hos mina barnbarn dottern ska ju ut och festa ikväll. Hon ska åka till en festplats som heter Skirö där uppträder Lasse Stefanz. Eftersom vi inte har någon egen bil så får jag låna våran hyresvärds bil så att jag kan ta mej fram och tillbaka. Min äkta hälft försökte fixa våran bil igår men fick så ont i sina handleder och fingrar. Hans handleder svullnade upp och fingrarna gick inte att räta ut. Han känner sig lite bättre idag men han har fortfarande ont. Vi fick ringa återbud till Bilprovningen för även om han hittar felet så har vi inga pengar att köpa delar för just nu. Men våran hyresvärd ochvän ställer upp när vi behöver så det fixar sig nog med detta också. Det är skönt med vänner som man kan lita på. Han är en duktig tattuerare också så jag och min gubbe har en del gaddningar på våra kroppar. Det kostar oss inte skjortan att gadda oss heller. Vi hjälper varandra så gott vi kan. När man är sjukpensionär har man det inte så fett men det går en dag i taget. Pengar är inte allt här i livet men de är bra att ha. Ska ikväll titta på U21 landslaget när de möter England i semifinalen. Vi har ju två spelare utvisade men som tur är har vi andra bra spelare att sätta in. Ja, man får väl se hur det går jag hoppas givetvis på att Sverige vinner. Heja Sverige. Imorgon kväll är det åter dags för GP i speedway. Denna gången kör de i Cardiff England. Jason Cramp ska fortsätta kämpa för seger i den största serien i speedway. Speedwayfansen i Vetlanda ska ha storbildstv på stadshotellet i Vetlanda men tyvärr har vi inte råd att åka så man för se på tv hur det går. Jag hoppas givetvis på att Jason vinner men jag vill också att det ska gå bra för våra svenska förare. Må bäste man vinna. Vi ska bjuda våran hyresvärd och hans 12 åriga dotter på middag i dag för att jag får låna hans bil. Gubben ska laga kyckling, ris och currysås. Det ska bli gott för gubben brukar lyckas när han lagar middag. Innan dess ska jag gå och vila lite, men det blir nog inget med det för de visar Triller på MTV nu och det vill jag se. Man måste ju se Michael Jackson i aktion. Ni får ha en bra dag alla bloggare som läser min blogg. Kramar från smulansmatte Maggan-PS Bilden jag har med är Jason Cramp och Lee Richardsson när de tar en 5-1 mot Dackarna på våran hemma bana.DS

 
 
Sofia

Sofia

26 juni 2009 14:06

Jag ska prova potatismjöl till natten tror jag, för han kliar sig så fruktansvärt mycket just nattetid.

Ha de gott.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Oskar

Oskar

27 juni 2009 06:19

Hej på dig Margaretha! Jag måste få tacka dig för dina uppmuntrande kommentarer hos mig. Du gör mig glad helt enkelt. Det sätter jag stort värde på. Jag har haft så mycket omkring mig nu så tiden bara rinner iväg.
Jag lovade dig för ett bra tag sedan att hjälpa dig. Now iam here! A bit late but!
Jag har inte kunnat komma in på din blogg på ett tag. Jag tror du skriver in adressen hos mig fel. Jag sökte även på "smulansmatte" på förstasidan men hittade inte dig. Så jag gick ut på google i dag och där hittade jag dig med en gång. Att jag inte tänkte på det med en gång! Det kan vara den anledning till att folk inte kan komma in på din blogg om du eventuellt lägger in fel blogg adress.
Den adressen som du ser i fältet längst upp där det står http://smulansmatte.bloggagratis.se
Det är den du ska klistra in hos folk när du kommenterar deras blogg. Så hittar de dig snabbt och enkelt. Du kanske redan visste detta. Om du inte visste det så är du ett steg vidare i blogg världens djungel.

Så nu ska jag hjälpa dig så att folk äntligen kan hitta in till din lilla blogg. Jag vill även hjälpa dig med att lägga in länkar och filmer och annat som du vill pryda din blogg med. Hur låter det!
Jag har tid nu närs som helst.
Säg när det passar dig.
Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
oskar

oskar

27 juni 2009 06:34

Jag vill gärna ha din blogg hos mig. Hoppas det gick bra att jag lade till dig idag.

Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

29 juni 2009 14:42

Tack så mycket för dina fina ord på min blogg!

Jag har turen att ha bra föräldrar och nära som stöttar mig när jag mår dåligt, och jag har länge funderat på om jag skulle tala om min situation här på bloggen.
Men nu har jag gjort det, och än så länge har jag bara fått positiva kommentarer.

Ha de gott i solen!

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. D...

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards