Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Regn regn och åter regn.

Av Margaretha - 6 juli 2009 13:17

Ja stackars semesterfirare, nu har den svenska sommaren börjat. Konstigt att det alltid ska regna när arbetarna får semester. De får nog lägga om semesterchemat på arbetsplatserna. Det är alltid regn när industrisemestern börjar. Jag kommer ihåg när jag hade börjat arbeta på ett kontor i närheten. Det var på en husfabriktillverkare som jag hade mitt första arbete. Jag var kopeist, ganska roligt arbete faktiskt. Jag var bara 17 år när jag fick det jobbet. Nej åter till varför jag skriver om detta. Det började närma sig semester och vi hade haft jätte fint väder ett bra tag så man började längta efter ledighet. Men när måndagen kom och semestern hade börjat ja då började regnet falla oavbrutet. Detta höll på så gott som hela semestern så man blev inte speciellt brun den sommaren. Nu blir jag inte så värst brun utan mest röd fast lite brun blir jag nog i alla fall. Åter till min första semester, som sagt var det var regn så gott som hela tiden alla var jätte ledsna när jobbet började igen och tro det eller ej men när vi började arbeta så kom solen tillbaka. Nu hör det till saken att jag arbetade på ett väldigt bra företag, företagsledningen tyckte så synd om oss att vi hade haft så dåligt semesterväder så hör och häpna de gav oss 3 dagars extra semester, ja vi fick gå hem och njuta av solskenet några dagar innan vi satte igång för fullt igen. Hur många företagare ställer upp så för sina anställda. Finns det någon bloggare som kan berätta något liknande så skulle det vara roligt att läsa om. Som det ser ut nu så ska detta regnväder fortsätta ett tag till, kanske det skulle bli lite bättre till helgen. För min del gör det inte så mycket om det regnar för jag är ju sjukpensionär så jag har ju ledigt för jämnan. Tänker mest på mina medmänniskor som sliter för brödfödan och som längtar efter lite ledighet och när den äntligen börjar ja då regnar det. Men vi får hoppas att det blir bättre framöver så att arbetarna kan få njuta av sommaren även iår. Vad gör ni mina bloggvänner på sommaren? Åker ni utomlands på semester eller är ni hemma och slappar?

Själv skulle jag vilja ha råd att åka runt i Sverige och se vårt fina land från topp till tå. Jag har varit utomlands men längtar inte efter att åka några längre resor. Har det bra som jag har det men skulle som sagt var vilja se vårt eget land. 1994 var jag med mitt x på en längre båtresa. Vi skulle ta en båt till Caribien från Stockholm. Mitt x var maskinchief på båten själv gick jag som kocka. Vi hade en kapten som var helt knäpp men det förstod vi inte förrän vi var på väg. Utöver det så var det 2 man till ombord så vi var 5 personer. Först var vi på ett varv i Stockholm i 14 dagar, där målades båten om och en del reperationer utfördes. När vi så äntligen fick lätta ankar så började det blåsa, ja det blåste storm och jag tyckte det var ganska otäckt. Det stormade regält och styrningen på båten fick ta lite stryk. Vi blev tvugna att gå in i hamn i Ystad där vi fick båten lagad igen. Resan gick vidare mot engelska kanalen där vi åter igen kom in i blåsväder så vi fick ankra upp på redden tills det hade lugnat ner sig. Resan var för övrigt rolig och till slut kom vi fram till Curazo, hur det nu stavas men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Kanske jag berättar mer om denna resan senare men just nu hinner jag inte skriva mer för jag väntar på ett viktigt telefonsamtal. Vi hörs senare ha en bra dag. Kramar från Maggan

 
 
Elisabeth

Elisabeth

7 juli 2009 13:52

Befinner mig cirka 4 mil från Falun dit jag åker om drygt en timme. Det har regnat men inte jättemycket, bortsett från 15 mm häromdagen, i lördags tror jag väl./Har gjort tre bilutflykter, lördag, söndag och måndag och det har knappt regnat alls då. Nog tror jag att det blir bättre snart och det har ju varit så torrt./Hoppas kunna ha något eget att jobba med och har en hel del idéer. Hoppas komma bl.a till Skåne snart också. Reser omkring en hel del ibland faktiskt. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

9 juli 2009 08:24

Nä nu får du allt ta och blogga lite mer...."regn regn och åter regn", har jag läst många gånger nu....

http://beatricer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. D...

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards