Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Jobbig vecka

Av Margaretha - 24 juli 2009 10:58

Hej alla bloggvänner. Jag har inte glömt att skriva om ni tror det men jag har haft fullt upp hela veckan. Våran speedwayklubb har haft läger för ungdomar som kör speedway. Jag och gubben har varit inne och hjälpt till med starter. Jag har instruerat killarna hur man ska stå vid startbandet och sedan har jag startat dem så att de har fått lära sig hur man gör. Det har varit jätte roligt och intressant. Det har varit regnit men allt har genomförts på ett bra sätt. En liten kille från Gotland bara 8 år gammal har kört på en 125 kubikare och det har han gjort jätte bra. Han var väldigt noga med att lära sig hur han skulle stå vi startbandet. Hela han sken som en sol när våran Jason Cramp stod och tittade på honom när han körde på banan. Ja, det var till och med  ungdomar som blev lite avundssjuka för att inte han tittade på dem när de körde. Man han skulle åka till Motala och tävla mot Piraterna men tyvärr blev den matchen inställd pga, regn. Men den ska köras på onsdag så då hoppas jag att det inte blir något regn. Vi åker med bussen dit för att se när lage möts. I helgen ska vi åka till Målilla och titta på JSM finalen där vi har en kille som heter Thomas H Jonasson som tävlar för att ta guld. På lördag är det sedan dags för ungdomarna att tävla och på kvällen kör de stora killarna om SM guldet. Det ska bli jätte roligt att se. För övrigt har det inte hänt så mycket denna veckan för som sagt var jag och gubben har varit och jobbat med speedway hela veckan så idag är man ganska trött. Men det är så roligt att vara med där det händer något så det gör inget att man känner sig lite sliten idag. Jag vill passa på att tacka min dotter för hjälpen med hundvalparna för de hade inte klarat hela dagen utan din hjälp. Hoppas du eller Erik eller Jocke kan hänga med på onsdag till Motala. Jag återkommer med mer på min blogg men det blir nog inte förrän nästa vecka för som sagt var jag är fullt upptagen denna helgen. Ska leverera valpar och gå på speedway. Mer orkar inte en gammal kärring med på en helg. Jag skickar en rosbukett till er alla och önskar er en riktigt trevlig helg kram Maggan

 
 
Elisabeth

Elisabeth

24 juli 2009 12:18

Jo, det ser jag ju att du har haft fullt upp. Har precis kommit igång med Picasa och gör bildcollage. Du är då för rolig du, vaddå "Gammal kärring"..??/Fin och stämningsfull bild du har fått in här. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. D...

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards