Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Åskvärme

Av Margaretha - 2 juli 2009 14:37

Ja man ska ju inte klaga på värmen, men det gör man ju tyvärr. Man blir aldrig nöjd. Antingen är det för varmt eller regnar det hur ska vi ha det egentligen. Visst det kunde ju vara lite lagom varmt en 19-20grader vore perfekt. Regnet kan komma på nätterna och solen på dagarna. Nej så bra får man det inte och det kan man väl inte begära. Skulle det nu bli regn så klagar vi för det, för har det börjat regna så håller det väl på i flera veckor. Det kan ju liksom inte komma lite lagom med regn och sedan bli solsken igen. Nu börjar ju semestrarna också till veckan och då brukar ju regnet komma. Vi får väl se hur det blir. Hur som helst så blir det väder.

Jag var på speedway i tisdagskväll Elit körde mot Västervik. Vi vann inte men vi körde oavgjort 48-48. Det gjorde så att vi fick 2 poäng med oss hem. Man får nämnligen bonuspoäng när serien vänder. Då lägger man ihop förra mötet med det sista mötet och ser vem som får mest poäng. I detta fallet blev det vårat lag som vann. Vi vann nämnligen hemma mot Västervik, så vi ligger fortfarande först på listan. På tisdagarna framöver ska jag stå på Vetlanda torg och sälja supporterprylar. Hoppas bara att de kan ordna bil åt mej så att jag kan ta mej fram och tillbaka. På tisdag kväll har vi hemmamatch också så då måste jag hämta min gubbe efter att jag har slutat sälja på torget. Men det ska bli roligt att sälja åt klubben. Jag har stått på torget tidigare men då har jag sålt grönsaker. Som ni förstår har vi inte fått bilen lagad ännu. Man måste ha pengar för att kunna göra det. Men klubben har en Volvo 245 som de tänker sälja. Den är besiktad med 4 tvåor, alla tvåor är lagade men när de skulle byta framrutan så sprack den mitt i rutan sedan har den bara blivit stående. Vi får väl se om vi kan köpa den för en billig penning. Hoppas det för vi har en framruta till den och då är det bara att få den ombesiktad och tuta och köra. Man kan inte vara utan bil var man än bor. Bussar passar inte alltid och man kan ju inte lita till att det finns någon som kan köra hem när det blir sent på kvällen. Håll tummarna för mej och gubben att vi får bli vid Volvon.

Nu ska vi gå till Netto och handla lite medan det är uppehåll. Det känns som om det skulle kunna bli åska idag igen. Det åskade lite här igår men det var aldrig över utan det gick runtomkring oss. Man kan ju inte sova ordentligt när det är så här varmt man ligger bara och snurrar runt i sängen. Lyssnar lite på Karlavagnen och sedan lyssnade jag på nyheterna klockan 12. Mona Sahlin hade pratat igår kväll och siterat en kille som var med i Metall. Han hade sagt följande replik som jag tyckte var ganska bra. Hellre en Saab på parkeringen än en Maud i regeringen. Håller med faktiskt. Fast för tillfället är min Saab trasig tyvärr. Nu får ni ha en riktigt skön eftermiddag så hörs vi snart igen. Kramar från Maggan i Småland

 
 
Elisabeth

Elisabeth

2 juli 2009 18:37

Jo, det är väl så att lagom är bäst. Igår eftermiddag runt 17 började det kännas riktigt behagligt sedan det hade "åskat och regnav av sig lite". Det var +26 och inte alls så tryckande som det har varit en tid. Ett lustigt uttryck egentligen som nog inte är helt ovanligt "Vi gör detta om det blir väder". Förstår ju att det menas att det går att göra t.ex den specella utflykten om det blir bra väder, för väde blir det ju alltid./Grattis till att ni ligger först på listan. Lycka till med försäljningen!/Jag hörde också det om Saab och Maud Olofsson. Kram från Elisabeth

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. D...

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards