Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Tillbaka igen

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom oerhört. Han var lite glömsk den sista tiden men han kände igen mej och min familj när vi hälsade på honom. När han ramlade och bröt lårbenet blev han aldrig sig själv igen. Jag ringde flera gånger i veckan och pratade med honom och hälsade på honom så ofta jag bara kunde. Vi fick problem med bilen så jag hade ingen möjlighet att åka in till Vetlanda men så fort vi fick bil så var jag där. Som jag tidigare har skrivit var min dotter och hennes familj och hälsade på honom också. Han tyckte det var roligt att få besök. Men nu har vi inte pappa kvar att besöka och det blir långt att åka till gravplatsen. Jag kommer att tända ljus för mina föräldrar och tänka på dem varje dag. När jag/vi  har möjlighet kommer vi att köra de 15milen som det blir till graven för att minnas tiden vi har haft tillsammans. Jag vet att det blir tomt när det kommer till födelsedagar och jular att inte ha dem kvar att åka till med en present eller en blomma men tankarna på dem kommer alltid att finnas kvar. Det var inte alltid vi hade samma åsikter men vi hann i alla fall prata ut om problemen som fanns innan jag miste dem. Det känns väldigt tomt och svårt att åka igenom Myresjö där de bott i50år och det kommer att kännas länge, för jag kommer aldrig att glömma min barndomstid och alla bekymmer de hade med mej. Tårarna trillar på mina kinder och jag har svårt att skriva och det kommer jag att ha länge än. Livet måste gå vidare men det kommer att ta tid att smälta att de inte finns hos oss längre. Jag hann aldrig sörja min mor när hon gick bort för drygt fyra år sedan för då hade jag ju min pappa att ta hand om. Nu när ingen av dem finns hos oss har jag börjat tänka även på min mor och tårarna kommer tillbaka i mina ögon och jag saknar dem båda oerhört. Jag vet att min dotter och son också saknar dem mycket. Min mor tyckte väldigt mycket om min dotter och hon hade önskat att få se hennes barn. Hon fick bara uppleva hennes store son de andra barnen fick hon ej träffa. Min dotter väntade den näst störste sonen när mor gick bort. Men jag tror att hon kan se hennes barn från sin himmel. Min far fick träffa alla hennes barn så de minns honom alla fyra. De kommer att följa med på jordfästningen i kyrkan men förmodligen inte till begravningsplatsen. Jag hoppas och tror att min dotter i alla fall följer med för jag behöver hennes stöd då och det känns tryggt att ha mina barn vid min sida i denna svåra stund. Tack kära mor och far för allt ni har gjort för mej och min familj och jag hoppas ni har mötts på den andra sidan och att ni får ha det bra tillsammans. Tack än en gång för allt. Saknaden är stor och ni kommer alltid att leva i mitt hjärta. Jag älskar er. MVH. er adoptivdotter Margaretha

 
 
Bea

Bea

12 augusti 2009 10:41

Varför skriver du adoptivdotter...du är deras dotter...PUNKT SLUT!!

http://beatricer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. D...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Av Margaretha - 24 juli 2009 10:58

Hej alla bloggvänner. Jag har inte glömt att skriva om ni tror det men jag har haft fullt upp hela veckan. Våran speedwayklubb har haft läger för ungdomar som kör speedway. Jag och gubben har varit inne och hjälpt till med starter. Jag har instruerat...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards