Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Torsdag igen.

Av Margaretha - 9 juli 2009 12:11

Ja nu är denna veckan snart slut också. Tänk vad tiden går fort. Har inte gjort så mycket denna veckan. Tittat mycket på tv. I tisdags tittade jag på minnesprogrammen om Michael Jackson. Hann inte se allt för det var speedway på Canal+sport. Piraterna mot Dackarna. De som vann var Dackarna. Vårat lag Elit fick ju inte köra i tisdags för Ikaros Smederna hade satt sig själva i konkurs. De hade visst 3,5 mille i skuld. För att få köra i Elitserien får man inte ha några skulder eller obetalda förarlöner eller andra ouppklarade utgifter så det fanns inget att göra för Smederna tyvärr. Det är tråkigt för alla drabbade när sådant händer men det är inte lätt i dagens samhälle inte för någon. Man får ju ingen hjälp heller, går man till socialen så räknas allt tillbaka 3månader, inte tar de hänsyn till vad man har får skulder och vad man måste betala. Allt har blivit jätte svårt i vårt samhälle vad det nu beror på. Förmodligen är det regeringens fel. De vill inte ha några fattiga invånare utan bara rika personer. Hur man nu ska kunna bli rik det undrar jag. Finns det någon som kan ge förslag på hur man ska kunna bli rik idagens samhälle? Utanför huset regnar det igen, men än så länge har det inte åskat så man kan ju sitta vid datorn utan att vara orolig för att det ska hända något. Skulle jag avsluta mitt i en mening så beror det på att det har börjat åska. Men skulle det bli så återkommer jag så fort det slutar.

Idag fick vi tillbaka 151:- på bilskatten. Vi kunde handla lite mat och mjölk så nu klarar vi oss i några dagar till. Det är jobbigt att behöva vända på slantarna men det måste gå det finns de som har det värre än oss. Huvudsaken man har tak över huvudet. Pengar är inte allt här i livet men det är förbaskat bra att ha. Nu är det snart dags att besiktiga valparna, fick tid hos våran veterinär den 22/7 klockan 17.00 Det blir inte så dyrt denna gången för det är ju bara 3 valpar som ska skippas och sprutas, vi avmaskade dem igår för 2 gången och allt var bra. De äter och växer som bara den, busiga är de också. På söndag är de 6 veckor så tiden bara rinner iväg. Det ska bli skönt att slippa dem i sängkammaren för de för ett himla liv på nätterna. Kelly morrar och tuktar dem när de är igång och busar och då är det lite svårt att sova. Men vi har ingen annan stans att ha dem så vi får stå ut några veckor till. Pratade med min son igår kväll, han gjorde inget särskilt. Tjejen har flyttat till Gotland för hon hade visst fått jobb där, han ville inte följa med för han har för mycket som binder sig på fastlandet. Men han vet inte om det bara är över sommaren som tjejen jobbar så kanske hon kommer tillbaka framåt hösten igen. Pratade med hans sons mamma idag och gav henne hans nya telefonnr. Hon tyckte inte om vädret för ungarna kunde inte vara ute och leka. Mitt barnbarn tyckte inte heller om vädret för han visste inte vad han skulle göra. Det är väl alltid så med barn när de tycker det är tråkigt. Min dotters barn gillar ju att pussla och titta på Emil i Lönnerberga så de har väl att göra när det regnar. Men man minns ju själv hur det var när man inte kunde vara ute och leka allt var ju tråkigt. Jag själv spelade gitarr ganska mycket när jag var ung och det skulle jag kunna göra nu med om jag bara fick tummen ur och gå och köpa nya gitarrsträngar, måste försöka ordna det och börja klinka lite. Skulle ju visa mitt största barnbarn hur man gör ockå så jag måste bara offra några hundralappar på strängar till min gitarr. Ja nu kommer jag inte på mer att skriva om denna gången det är inte mycket men det är vad jag funderade på just nu, skiver väl lite mer en annan gång beroende på vad jag tänker på för stunden. Ha nu en bra dag så hörs vi, Kramar från Maggan

 
 
Elisabeth

Elisabeth

9 juli 2009 12:51

Tack för din fina kommentar. För att kopiera dikten tryckte jag in Ctrl och C (Copy) och sedan Ctrl och V för att få in den./Hoppas att det blev någorlunda klart nu, annars får du fråga igen./Jag är inte rik, men måste ändå säga att jag har en bra ekonomi, stabil och kan unna mig en del också. Får jag bara loss vissa saker kommer jag nog att göra någon resa igen. Det är helt galet att samhället bara ska vara för de rika, det finns ju så OLIKA grupper och dessa måste man förstås ta hänsyn till också. Detta går inte att blunda för. Jag tror att det skulle vara tufft att sitta i regeringen men vi med andra erfarenheter skulle nog ha en del att tillföra faktriskt. Kram från Elisabeth

http://elisannw.bloggagratis.se

 
oskar

oskar

9 juli 2009 12:56

Hallå! Den här gången så ska jag för din skull komma på lätta frågor. Kul att du är med.

Hur går det med bloggen. Har du lärt dig något nytt? i dag har jag mycket tid. Säg till om det var något du ville ha hjälp med.

oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
oskar

oskar

9 juli 2009 18:27

Hej! När du t.ex är på google "bilder" och vill ha en bild så högerklickar du med musen och väljer "spara som" döper filen. Sedan sparas den bilden i din dator. För att sedan lägga upp den bilden på din blogg. Så får du göra så här. Det gäller samma sak med bilden på Nallen. Du går in på fliken "ladda upp bilder" Trycker på "bläddra" nu är du inne i din dator där du sparade din bild från Google. Den ligger i den mapp som du sparade den i så det gäller att du kommer ihåg var du sparade den. Sedan klickar du på den bilden och väljer och sedan klickar du på "öpppna " då har du lagt upp bilden så att säga. Sedan måste du "anpassa bilden" då trycker du på den fliken "anpassa bilden" bilden ligger nu överst där. väljer den och sedan har du anpassat bilden. Nu är det så gott som färdigt. Du går in i "skriv inlägg" väl där i den ordbehandlaren där du skriver dina blogg inlägg längst ut till höger finns ett färgat träd där det står om du för muspekaren dit så står det, "redigera bild" där Din bild ligger nu där och du väljer den. Sedan klickar du "skapa" och du har bilden i din bloggordbehandlare. Sedan är det bara att spara inlägget och bilden publicerar på din blogg.

hoppas att jag försklarade relativt lätt.
Fråga annars bara.
oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

9 juli 2009 22:30

Mellantjejen tackar för grattishälsningen.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
oskar

oskar

11 juli 2009 10:28

Hej på dig! Kolla din här länken. Den är jätte kul. Den fanns på aftonbladet och han den lille killen har blivit stjärna nu. Du kan markera texten och högerklicka på musen och kopiera texten. Om du inte visst det förstås.

http://www.youtube.com/watch?v=an0eAHIma98

http://i-love-china.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha - 23 augusti 2009 18:30

Ja nu har vi varit på begravning. I torsdags var vi i kyrkan och tog farväl av pappa. Det var väldigt högtidligt och stämningsfullt. Min käre far har varit med och sjungt i manskör sammanlagt 75år. Han började sjunga när han var 15 år i Karlskrona. D...

Av Margaretha - 11 augusti 2009 21:28

Ja nu är jag tillbaka igen, det är ett tag sedan sist som jag var här och skrev något nu, men som jag har berättat tidigare har jag fått sorg i familjen. Det är jätte jobbigt att ha mistat min far. Han var ett stort stöd för mej och jag saknar honom ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 16:48

Kära Pappa!   ETT LÅNGT OCH RIKT LIV HAR UPPHÖRT. DU FICK LEVA I NÄSTAN 95 ÅR. DU SKULLE HA FYLLT DET DEN 26/9. MEN DU FICK SOMNA STILLA UTAN VÄRK OCH PLÅGOR. DITT LIV HAR VARIT HÄNDELSERIKT PÅ MÅNGA SÄTT. DITT ARBETE I LIVET HAR VARIT VID STATENS JÄ...

Av Margaretha - 2 augusti 2009 13:29

Idag har jag och min dotter varit i kyrkan. Det har varit tacksägelse för min käre far. Man läser upp hans namn och dödsdatumet. Det var en mycket svår stund för mej och även för min dotter. Jag saknar min far så mycket, jag saknar även min mor för j...

Av Margaretha - 30 juli 2009 16:24

Idag är jag på lite bättre humör för att skriva på min blogg. Men det har varit en svår vecka.I tisdags förmiddag var jag och hälsade på min gamle far på ett äldreboende i Vetlanda han var på Rehabavd. där. När jag kom fick jag veta att han inte mådd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards